Vooruit met de geit

Op 12 juli 2016, over deze onderwerpen: Communicatie, Vrije Tijd

Een gemeente moet meegaan met zijn tijd en zich binnen bepaalde grenzen aanpassen aan een niet te stoppen realiteit van technologische en sociaal-economische ontwikkelingen. En dat is wat ik als schepen van sport en communicatie de voorbije maanden gerealiseerd heb met twee projecten.

Minder klikken

Ten eerste, de nieuwe gemeentelijke website. De vorige was aan een dringende opfrisbeurt toe, want in de IT-sector staat de wereld niet stil. Er werd gezorgd voor een fris design, dat toelaat op een veel efficiëntere manier te communiceren met jullie, de burgers. U zal minder moeten klikken om het gewenste resultaat te bekomen.

Zo is er op de hoofdpagina een box “populair” voorzien met de meest gezochte onderwerpen, zijn er handige menu’s voor openingsuren, nieuws en activiteiten, worden op het stratenplan alle wegeniswerken, nutswerken en manifestaties visueel weergegeven, is er een aangepast weergave voor bezoekers op hun smartphone of tablet, en sturen we een nieuwsbrief rechtstreeks naar uw mailbox (indien u zich inschrijft).

Lopen, lopen, lopen!

Daarnaast werden er twee vaste loopomlopen voorzien, eentje in Grobbendonk en eentje in Bouwel. De loopomloop in Grobbendonk heeft zijn startpunt aan de voetbalpleinen van Eisterlee, terwijl die van Bouwel start aan de sporthal.

Beide omlopen werden in samenwerking met Sport Vlaanderen (vroeger: Bloso) ingericht en ook door hen gefinancierd. Enkel de plaatsing diende te gebeuren door onze gemeentelijke diensten. Ze zijn beide om en bij de vijf kilometer lang en u krijgt doorheen het parcours een aanduiding van de afstand die u gelopen hebt.

Steeds meer mensen willen zelf bepalen waar, wanneer en met wie ze willen sporten. We hebben toch allemaal zo druk. Met deze loopomlopen hoop ik een antwoord te bieden op deze maatschappelijke trend, en tegelijkertijd sport te promoten in onze gemeente.