Toeristische logies in Grobbendonk krijgen financiële impuls

Op 14 augustus 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Toerisme

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts investeert via Toerisme Vlaanderen 1.264.216 miljoen euro in de uitbouw van kwalitatief hoogstaande toeristische infrastructuur voor logies. Ook Grobbendonk profiteert hier mee van. Zo krijgt Hotel 't Hemelryck een subsidie van 50.000 euro voor het kindvriendelijk maken van haar gastenkamers. "Een mooie steun in de rug voor onze lokale logiesuitbaters", zegt Hilde Leens, lokale schepen van Toerisme.

De uitbaters van 50 vergunde logies krijgen financiële steun om werk te maken van een volledig toegankelijke logies en van kind- en familievriendelijke voorzieningen. Deze investeringen zijn vaak niet echt rendabel en minister Weyts geeft daarom een steuntje in de rug via subsidies. Door gericht te investeren in kindvriendelijkheid en toegankelijkheid, speelt de minister in op een duidelijke nood.

N-VA Grobbendonk-Bouwel is trots op deze subsidiering. Onze gemeente bezit immers voldoende troeven als aantrekkelijke toeristische bestemming. Door extra te investeren in kind- en familievriendelijkheid worden deze troeven alleen maar versterkt.

Hoe waardevol vond je dit artikel?