Groeipact N-VA

Op 19 december 2012

Al maanden kondigen de federale regeringspartijen een economisch relanceplan aan. Maar het blijft hierover erg stil. De N-VA heeft echter niet stil gezeten: samen met een aantal sociaal-economische experts stelden we het Groeipact op, een eigen economisch relanceplan. Het bevat concrete voorstellen om opnieuw structurele economische groei te creëren.

Zo pleit de N-VA voor een progressieve verlaging van de RSZ-bijdrage, zodat werkende mensen netto meer overhouden van hun brutoloon. Tegelijk willen we meer jobs creëren door de economie zuurstof te geven met een fiscale hervorming waarbij de notionele interestaftrek geleidelijk afgeschaft wordt en vervangen door een verlaagd tarief van de vennootschapsbelasting van 21 procent. Op Vlaams niveau zorgt minister Muyters voor een activerend loopbaanakkoord, snellere vergunningsprocedures en hogere investeringen in O&O. Hopelijk bieden deze voorstellen de federale regeringspartijen de nodige inspiratie.