Gemeente Grobbendonk wint eerste Google eTown Award

Op 18 november 2013

Een voorbeeld van een succesvolle e-ondernemer uit Grobbendonk is Scava, detailhandelaar van producten voor onder andere buitenspeelgoed en vrije tijd. Eigenaar Gwen Carsauw licht hun Internetstrategie toe: “In 2005 zijn we gestart met één klein idee: een site om het verhuren van springkastelen en het verkopen van trampolines te vergemakkelijken. Dit was de springplank naar de lancering van meerdere nieuwe projecten en bijhorende websites per jaar. Vandaag beheren we 64 websites met een team van 30 mensen. In onze promotie merken we dat we ons zakencijfer vooral realiseren dankzij online adverteren met Google AdWords. Dit advertentiekanaal liet ons ook toe om zonder veel extra kosten richting Wallonië en zelfs Nederland uit te breiden.” Ook de onderneming Renisol kwam zijn internetstrategie toelichten.

Burgemeester Herman Cambré ontving de eTown Award voor de gemeente Grobbendonk: “Ik ben enorm fier dat ik als eerste burgemeester in Vlaanderen deze eTown Award in ontvangst mag nemen. Het is een hele eer voor het gemeentebestuur dat een relatief kleine gemeente als Grobbendonk deze prijs in de wacht kan slepen en hoger scoort dan een stad als Antwerpen. Dit bewijst dat onze lokale economie niet hoeft onder te doen voor grote steden. Onze bedrijven zijn mee op het vlak van online ondernemerschap. Dankzij hen wordt Grobbendonk op de kaart gezet! Ik wil onze bedrijven dan ook hartelijk bedanken voor hun inzet en hen stimuleren om te blijven investeren in de interneteconomie."

Lees meer op www.grobbendonk.be, deredactie.be en GVA.be.

Hoe waardevol vond je dit artikel?