Aanpak sluipverkeer Sperwerlaan

Op 23 oktober 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

Op zitting van 14 oktober besliste het college om van 4 november tot einde februari 2020 de Sperwerlaan tijdelijk af te sluiten. Dit is ter hoogte van de bestaande wegversmalling, die reeds werd ingesteld om vrachtverkeer uit de buurt te weren.

Door deze knip zal er dan ook tijdelijk geen doorgang mogelijk zijn voor wagens. Voor fietsers en voetgangers blijft de bestaande verbinding bestaan.

De knip heeft als doel het sluipverkeer aan te pakken en is het resultaat van een bevraging in juni.

Topprioriteit voor de N-VA blijft de verkeersveiligheid. Strikte controles moeten overdreven snelheid achter het stuur streng bestraffen. Dit kan voor N-VA Grobbendonk-Bouwel een mooi alternatief zijn indien de evaluatie van deze proefperiode een negatieve uitkomst blijkt te hebben. Dit wordt ook door Hilde Leens, gemeenteraadslid en fractievoorzitter van N-VA in onze gemeente bevestigd: ‘Onze partij zal de evaluatie van deze maatregel zeer strikt opvolgen om te beoordelen of deze proefopstelling al dan niet in een samenhangende mobiliteitsaanpak een definitief karakter moet krijgen’.